Blogi
Kevätjuhla 29.5.2026
Suomen Raamattuopiston kevätjuhla huipentui suvivirteen
Kokoonnuimme lukuvuoden päätösjuhlaan ja kevätkirkkoon. Kiitos ja ilo olivat päällimmäiset tunteet ja ehkä myös helpotus selviämisestä ja odotus lomasta tai kesätyöstä. Työtämme tänä lukuvuonna leimasivat taloushuolet, joita heijastui myös opiskelijoiden arkeen. Emme olleet yksin tässä, vaan koko yhteiskuntamme on kamppaillut samojen ongelmien kanssa: miten saada rahat riittämään. Mutta nyt en puhu rahasta, vaan paljon suuremmasta aarteesta.
Isovanhemmuus on uusi mahdollisuus
Moni vanhempi muistaa ne vuodet, jolloin elämä tuntui täyteen ahdetulta ja mieltä kalvoi jatkuva riittämättömyyden tunne. Pienet lapset tarvitsivat aikaa ja läsnäoloa, mutta samaan aikaan oli rakennettava työuraa, hoidettava parisuhdetta, maksettava asuntolainaa ja huolehdittava kodista. Moni opiskeli vielä tai etsi paikkaansa työelämässä ja harrastaakin piti. Kaiken keskellä vanhemmuus saattoi tuntua enemmän selviytymiseltä kuin rauhalliselta kohtaamiselta.…
Lue lisääOlisiko nyt hyvä sauma tulla Raamattuopistoon?
Saitko juuri syksyn kirjoitukset tehtyä? Pääsitkö juuri armeijasta? Tai saitko opintosi juuri sellaiseen pisteeseen, että olisi kiva pitää breikkiä? Hyppää mukaan Raamattuopiston linjoille, vaikka kesken lukuvuoden…. Urheilulinjasta: Urheilulinjalla liikut monipuolisesti ja kehität kokonaisvaltaista hyvinvointiasi. Urheilulinja on tarkoitettu kaiken ikäisille ja kuntoisille liikunnan ystäville, jotka haluavat itse kasvaa ja auttaa muita kasvamaan fyysisesti, sosiaalisesti, henkisesti…
Lue lisääRehtorin blogi: Kevätjuhla
Suomen Raamattuopiston lukuvuosi huipentui iloiseen kevätjuhlaan perjantaina 2.6. Juhlan aloitti rehtorin puhe ja todistusten jako.
Lue lisääMitä kesällä kannattaa tehdä?
Kesälomalla kannattaa varata aikaa omille hiljaisille hetkille, joissa avautuu Raamatun sanalle kanava. Jumala haluaa tavoittaa meidät ja haluaa kuunnella sinua ja minua. Saamme sanasta rohkaisua, toivoa tai myös nuhdetta ja muistutusta. Raamatun avatessasi voit sanoa kuten pikkupoika Samuel sanoi, puhu Herra palvelijasi kuulee ja sitten kuunnella Herran hiljaista ääntä Elian tapaan.
Lue lisää”Jälkikäteen katsottuna oli hyvä, etten päässyt opiskelemaan vaan päädyin tänne.”
Tulin tänne viettämään välivuotta, kun en päässyt opiskelemaan, mutta jälkikäteen katsottuna oli hyvä etten päässyt opiskelemaan vaan päädyin tänne. Sitten kans olin kuullut Musalinjasta paljon hyvää tutuilta.
Lue lisää